Stichting Oeuvre Jan van der Vossen
+31(0)20 6264020
info@stichtingoeuvrejanvandervossen.nl

Karina Hola door Jacqueline de Jong

Bruno van den Broecke is de winnaar van de Louis d’Or en Karina Holla ontvangt de Theo d’Or 2018. Holla won de Theo d’Or voor haar rol als ‘Hoofd’ in de voorstelling Romp van toneelgroep De Gemeenschap. De Louis d’Or kreeg Bruno Vanden Broecke voor zijn rol als Nico Staelens in Para (KVS). De jury: “In PARA is Vanden Broecke een acteur die zijn personage wórdt. Schuchter en onhandig lijkt hij te starten en grijpt gaandeweg de toeschouwer genadeloos bij de kladden.” En over Holla schrijft de jury: “Karina Holla weet in de voorstelling Romp alle expressie en zeggingskracht samen te ballen in hoofd en stem. Gekluisterd aan het bed maakt ze haar performance zowel aangrijpend als jaloersmakend vitaal en levenslustig.”

Het portret van Bruno van den Broecke wordt gemaakt.

Stichting Oeuvre Jan van der Vossen
p/a Onderneming & Kunst